18 juni 2009

Och så kom regnet...

Ja vi gav oss ut jag och Totten efter frukost. Behövde lite frisk luft. Det kändes dock som om regnet hängde i luften. Dessvärre hade jag glömt ta ut regnskyddet till vagnen och mina regnkläder från bilen och den är på lackkonstervering eller vad det nu hette. Ja hemma är den inte men man har ju lösningen på alla problem. Jag tog min andre regntåliga jacka och Elliot lånade en jacka av Jonas. Den täckte vi över halva vagnen med. När vi började traska var det lugnt med regnet men när vi var vi travet så började det regna lite smått. Tur att vi hade med oss lite regnskydd för det blev värre och värre. När vi väl var hemma så störtregnade det och det håller på fortfarande. Det bådar inte gott för morgondagen. Vi som hade tänkt packa ner fika och ha picknick Boda hage där det är traditionellt midsommarfirande. Men det känns ju inte så kul om det ska vräka ner. Har vi tur så slutar det regna tills dess. Det positiva i kråksången är ju att då kan vi titta på Sverige istället vilket är ett bra alternativ.

I eftermiddag la vi ner picknick i Krusenstiernska tro det eller ej Kjell (min käre morbror som påstår att jag har klippkort på IKEA) ska vi till IKEA. Vi skulle dit i söndags tänkte vi men när vi såg parkeringen så skippade vi det. Den var nästan proppfull och den utmaningen kändes inte aktuell. Tror inte att jag har tålamod för sånt längre. Man blir bortskämd när man har IKEA så nära.

Nu börjar det blir dags för lunch för lillemannen.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Det blir nog fint midsommarväder, ska du se. Östkusten brukar ju ha tur:-)
Ha en riktigt härlig midsommar, kram Ulle