27 juni 2009

Tidig lördagsmorgon

Ja det blev tidigt för min del idag. Elliot vaknade nog vid fem men då fick han ligga kvar och snacka för sig själv. Han somnade om och vaknade vid sju vilket är mer ok känner jag. Jag kunde inte sova igår när vi kom hem från Trekanten. Fick titta lite på tv innan jag kunde somna. Det var ju en så ofattbar dag igår. Jisses de började montera huset vid sju och vid fem på eftermiddagen var alla delar uppe. Sen skulle det tätas och grejas lite men ändå där stod ett hus. Hur häftigt som helst. Vi var inne och kollade och det ser väldigt bra ut. Det är gigantiskt känns det som jämfört med vårt lilla pyttehus. Det är i och för sig 133 kvadrat men det är litet när man jämför. Köket var delvis uppsatt och vi hade från början sagt att vi inte skulle ha några överskåp i köket men nu var de monterat delvis överskåp och det var väldigt snygg så det är nog inte omöjligt att vi vill ha det. Jag tyckte det var onödigt att ha överskåp eftersom vi har så många lådor men det går väl alltid åt man kan nog inte få för mycket förvaring i ett kök.

Tvättstugan var färdig det saknades bara maskiner och de är beställa och på gång. Det känns så himla bra. Hade dock lite problem förra veckan med beställningen av köksfläkt. Den var restad så det fick bli en annan frihängade fläkt. Samma tillverkare men annat märke tror inte man tänker på det eftersom det är fläkten. Det är cylinda och de ska ju vara bra. Nu vill man bara flytta in direkt känns det som.

Vi firade även ledigheten med att grilla på nya grillen. Nu står den i Trekanten för vi ville inte flytta den så långt den är ju gigantisk. Den webergrillen vi har hemma duger tills vi flyttar för den är jättebra också. Det var trevlig grillkväll hos svärföräldrarna. Elliot hade sovit lite dåligt på eftermiddagen men det gjorde inget för han var på strålande humör. Bara man får uppmärksamhet hela tiden så är det lugnt.


Nu ska jag fixa lite frukost sen ska jag väcka Jonas. Kanske vi ska till Öland en runda i eftermiddag efter vi har fixat lite ärenden på stan.


/Anne

Inga kommentarer: