23 juni 2009

Låååång dag

Idag har vi haft en härlig dag med mycket solsken. På förmiddagen skulle vi ta en promenad tänkte jag. Skulle bara byta om så jag satte Elliot i sin säng. Han somnade nästan sittande så trött var han. Med lilla nappen i munnen. Så söt så jag la bara ner honom i sängen och han somnade direkt. Så det fick vänta lite med promenaden. Klockan hade ändå hunnit bli ganska mycket så jag tog på mig bikinin istället och passade på att få lite sol. Morgonen går alltid fort tycker jag även om vi oftast stiger upp före åtta så ska man bädda och plocka lite så helt plötsligt är hon halv elva. I alla fall så sov Elliot länge så jag hann med lite nytta också. Han var så trött. Tror han har drömt mycket inatt för jag var uppe en gång inatt och vyssade honom.

När Elliot vaknade var det dags för lunch. Sen var vi ute lite och satt under parasollet. Började med att ha honom i babysittern för han kryper så fort så man hinner ju inte med. Men det är inte kul någon längre stund. Man är ju så orolig för honom att han ska krypa över kanten och så vill jag att han ska vara i skuggan men det vill inte Elliot så det är lite dragkamp där för ute vill man ju vara. Inne är det så varmt och inget kul.

Nåja på eftermiddagen begav vi oss på promenix. Det var jättevarmt vi gick runt travet och så till ICA på vägen hem. Elliot var ovanligt mycket vaken under promenaden. Han hade väl mycket att titta på. Jonas har varit på konferens i eftermiddag och så skulle de spela golf och äta men snart kommer han nog hem. Det är verkligen kämpigt att vara själv med totten en hel dag. Känner mig helt slut i huvudet ändå är han så snäll som han är. Dock för tillfället lite extra klängig så det är väl någon ny utvecklingsfas på gång. Igår hade han stått själv en stund när Jonas och Elliot var hos farmor och farfar. Det går alldeles för fort förstår inte varför han ska ha så bråttom med allt. Förmodligen för att han är så himla nyfiken och måste hela tiden komma uppåt så han kan se bättre. Man njöt inte tillräckligt när han var så liten och låg still på magen och var nöjd känner jag nu. För nu är han inte still många sekunder. Var tid har sin charm. Nåja man får väl igen för det man har utsatt sina egna föräldrar för, hihi. Mamma har sagt att jag gick vid midsommar och jag är född den 13 augusti så jag var väl sådär 10 månader. Jisses om Elliot är lika tidig då är det inte lång tid kvar.

Nu börjar snart fotbollen ska bli så kul. Hoppas hoppas hoppas att Sverige vinner och att Rasmus får göra mål.

/Anne

1 kommentar:

Ulle sa...

Hej Anne! Jag kommer ihåg hur det var när Max var i den åldern. Han gick när han var nio månader, det var i juni så vi fick springa efter honom hela sommaren:-) Och helt slut efter en dag ensam med honom... men det är inte länge kvar tills ni slipper "passet". Marcus är och kollar på fotbollen i Malmö, nu får vi hålla tummarna för att det var värt resan! Ha det gott, kram Ulle