14 juni 2009

Vilket härligt väder

Äntligen har sommaren kommit tillbaka. Hoppas jag i alla fall. Igår var ju inget vidare väder på dagen. Det regnade när vi åkte till mamma och pappa. Det var en trevlig eftermiddag och kväll. Jonas föräldrar Inger och Lasse och Jonas syster Julia med sambo Menne var med i den stora metropolen Torpsbruk. Vi åt gott och umgick men jag var lite trött kände jag. Var med jobbet på "semesteravspark" i fredags och då blev det lite mycket vin för mig. Men det var trevligt att träffa alla trots omständigheterna. Imorgon får vi information om omställningspaketen inför omorganisationen. Jag har faktiskt inga höga förhoppningar är de lika "goda" arbetsgivare som de varit när det gäller utredningen om omorganisationen så kan man inte lita på dem över huvudtaget. Blir bara besviken och förbannad så fort jag tänker på det så det är bästa jag lämnar det.

Har sökt ett jobb nu som verkar väldigt intressant sen har jag skickat mitt cv till en annan arbetsgivare. Hoppas på napp för båda jobben är väldigt intressanta.

Imorgon är sista gången på babysimmet. Vi ska gå båda två. Det ska bli så mysigt. Vi hade tänkt gå och bada idag men natten har verkligen varit en av de sämsta. Elliot har nog haft lite ont i magen eller något han har vaknat flera gånger och haft svårt att somna om så man kände sig som en zombie när vi steg upp idag. Tur att inte varje natt är såhär för då hade man nog blivit knäpp.

Såg vädret innan och det verkar som om det ska bli fint väder imorgon. Hoppas det för då ska jag parkera mig i brassestolen medan Elliot sover.

/Anne

Inga kommentarer: