27 januari 2009

Betalt räkningar

Nu har jag lagt in alla räkningar på internetbanken det tar en stund sen har jag stämt av mitt konto. Det var ett tag sedan sist. Kan ju vara bra att veta hur mycket pengar man har så man kan handla lite, hihi. Har även rensat bort alla 100 kvitton som jag hade i plånboken måste börja göra det lite oftare så man får plats med pengar också.

Idag har jag och Elliot varit i stan. Först hämtade Jonas oss för vi skulle till banken och öppna ett konto till Elliot åt farmor och farfar. Sen gick Jonas och köpte skridskor för en förmögenhet man kan tro att han är draftad av NHL jag säger det inte till honom men herregud ordinarie pris var typ 7000 kr men har fick dem för 3 000 kr. Ett par skriller. Jag sa till honom att jag har sett skridskor för 199 typ på Maxi då skrattade han och sa att de går sönder efter en gång. Pyttsan det tror inte jag. Det är tydligen noga med skridskor. Sen har han värmt dem varmluftsugn och haft dem på såg för att de skulle forma sig efter sina fötter jag väntar bara på att de ska ringa från NHL nu... Kevlar var det visst i dem, hmm skottsäkra kan vara bra att ha om man ska ut på krogen. Ska säga till honom att han ska ta med dem till Liverpool för att vara på den säkra sidan. hihi. Vad hemskt vad jag var fyndig idag då.

I varje fall så var vi en sväng på jobbet också. Skulle fixa en redovisning åt Nadja som skulle vara inne snart och jag hade lovat att hjälpa dem så då fick man ställa upp. Efter jobbet var jag och klippte mig hos Josefin på Frank. Bästa frisören i stan om jag får säga min mening. Jag är så glad att hon är tillbaka från sin mammaledighet. Nu var det bara putsning men jag är nöjd. Köpte även schampo och balsam för Jullan har sagt att det frisörerna säljer är mycket bättre. Jag köpte dock inte Alterna som vissa studenter har råd med, ingen nämnd ingen glömd, utan bra mycket billigare får väl se om det är bra. Det är nog bra mycket bättre än finess, eller vad tror du Jullis? ;-)

Efter det gick vi förbi Kappahl akutinköp av ny overall till Elliot han har bara en den blåa Alfons Åberg och det är ju lite körig om den skulle vara nerkräkt kan vara bra att ha en extra vi hittade en jättefin grå. Han har haft en liknande brun när han var mindre.

Snart ska jag kolla på andra halvlek av fotbollen tror att det skulle vara Manchester Utd och äta apelsin. Nu får jag slappa eftersom jag fått så mycket gjort.

Pratade med svärmor innan och hon avslöjade en sak som är hemlig som jag inte får säga kom jag på nu. Hmm jobbigt med hemlisar förresten hoppsan jag kom på att jag berättade för mamma nåväl hoppas det inte gör något hon sprider det nog inte vidare så det når Kalmar. Jag är verkligen inte så smart alla gånger jag är ledsen Inger. Jag återkommer med att berätta om hemlisen när jag får.

Tack för mig och godnatt!

/Anne

2 kommentarer:

Anonym sa...

lilla gumman det är ingen fara......släpp du bomben! det är bara jag som är lite fjantig innan det är 100% men det blir det ju idag! Du är för gó! Du skulle nästan kunna skriva i Barran! lika fyndig som Ljungeltelegrafen!
/Inger

Anonym sa...

Håller med Jullan att de produkterna man köper hos sin frissa är väldigt mycket bättre än de ute i affärerna. Hmm inte utan att man blir lite nyfiken på vad som är på g.
Kramar till er alla från Annicka