21 januari 2009

Onsdag kväll

Idag sov vi till tio jag och Elliot. Det var skönt vi var vakna en sväng mellan 06.00-07.30 men sen var Elliot vaken lite med pappa innan han åkte till jobbet. När Jonas hade åkt fick Elliot lite mat sen somnade vi om till kl tio. Fint att vakna utvilad.

Idag var det baby-café. Vi var inte så jättemånga men det var kul. Efteråt gick vi en runda jag o Elliot, Emma och Nathalie, Therese och Kevin. Kul att ha några att prata med istället för att bara lyssna på sin ipod när man är ute och går. När jag kom hem fick Elliot mat och sen bytte vi av varandra jag och Jonas för jag skulle till tandläkaren. Usch vad jag hatar att gå till tandläkaren. Varje år när det är dags för tandläkarbesök är jag lika nervös. Sen får man dåligt samvete för att man har slarvat och så. Usch och fy men det gick bra. Dessvärre så har min tandhygienist slutat på Ölandskajen och börjat på folktandvården i Lindsdal så jag måste nog byta. Får se hur jag gör.

När jag kom hem var Elliot i upplösningstillstånd. Han var skitförbannad och hade skrikit i en timme. Jonas hade försökt med allt ersättning, gunga ja han hade till och med lagt honom i min säng för att se om det hjälpte att känna min lukt men det var inte det som var felet. Han hade kräkts mycket mer än vanligt så Jonas blev rädd att det var vinterkräksjukan. Nåja efter en del lirkande åt han dock. Han vill inte ha ersättning utan mat från sin mamma verkar det som. Det har gått bra med ersättning tidigare men idag var det inget vidare. Nåja han somnade direkt efter maten var väl helt slut efter allt skrikande. Idag går vi verkligen bara om varandra jag och Jonas. För nu är han och spelar hockey med sina gamla hockeykompisar. De gör det onsdagkvällar.

Imorgon ska vi till jobbet igen jag och Elliot. Ska hjälpa till lite med bokslutet. Får se hur lång tid det tar. Måste ta en sväng på stan också för Elliot behöver lite kläder. Sen ska vi även till Maxi och handla innan vi åker hem. Jippi vad kul det är men jag har skrivit färdigt listan så vi scannar snabbt det bör inte ta så lång tid. Sen är det träningsdag imorgon också ska försöka köra tre dagar i vecka i gymmet utöver de dagliga promenaderna. Snart börjar det nog bli dags för lite spinning ska bli så frukansvärt kul. Jag bara längtar. Ska bli kul att träffa alla jobbarkompisar igen.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! hoppas ni får en bra helg=) på måndag kan jag nog inte följa med på långpromenad tyvärr. har möte inplanerat och så alexandras simskola. men gärna en annan gång!kram