25 januari 2009

Helgen är slut...

En händelserik helg utan något direkt planerat. Det var skönt att bara ta dagarna som de kom. Känns som om vi haft något varje helg och framöver är helgerna bokade så vi behövde en paus. Dessutom åker Jonas till Liverpool på fredag så då träffas vi inte på helg helgen. Det är tråkigt och vi kommer sakna honom mycket både jag och Elliot. Vill inte tänka på det redan nu. Men det ska bli kul ändå för vi ska dock åka och hälsa på mormor och morfar. Sen ska vi träffa Marie och Edvin och Alfred. Ska bli kul att träffas för det var alltför länge sedan. Jag pratade med Frida och hon var inte uppbokad heller vilket hon brukar vara så henne ska vi också hälsa på. Det blir nog helt enkelt en lite turné runt i Växjö. Då är det bra att man är där fyra dagar så det inte blir alltför jäktigt.

I dag har vi varit och fixat en del ärenden hela familjen. Det började på IKEA men tyvärr fick vi inte allt handlat men en del. Kortterminalerna funkade inte så Jonas och jag fick skramla 423 kr tur att vi inte hade handlat mer. Det fanns ju en bankomat men det var nog kö till den för ingen kortterminaler var funkade och det var mycket folk som var där. Innan vi åkte hem var vi hos Jullan på Strömssons och handlade lite fika till oss och farmor och farfar. Det var en salig blandning för alla ville ha olika saker. De har himla fint fika där förresten så har jag fört över pengar till dig Jullis om du läser bloggen så vet du. Vågar inte svara på ditt sms för klockan är så mycket. Verkligen läggdags.

Ikväll har Elliot vaknat tre gånger och varit hungrig bådar inte gott för natten så det är nog bäst att gå och lägga sig. Han är fortfarande inte på toppenhumör vet inte om det beror på att han ska få tänder. Han dräglar som bara den och gnager på sina händer. Han gillar även sin bitleksak minan. Hoppas det går över snart för det är så jobbigt när han är ledsen och inte sitt vanliga jag. Annars är han ju aldrig svårtflörtad men idag hos farmor och farfar var han lite lågmäld.

Imorgon ska jag gå långpromenad tänkte jag. Hoppas att vädret blir lite bättre än vad det var idag och att min halsont försvinner. Har haft ont i halsen flera dagar nu men det har inte blivit värre så peppar, peppar...

Tack för mig och Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: