20 januari 2009

Imorgon är det onsdag och babycafé

Idag har vi inte hunnit med så mycket under dagen. Elliot har inte uppskattat att ligga i sitt baby-gym utan varit lite gnällig till och från. Man kan inte vara på topp alltid. Men Elliot uppskattade sångstunden vi hade. Elliot fick en sångbok i dopgåva och den är jättebra. Efter Elliots eftermiddagsmål gick vi till affären för att handla lite smågrejor till kvällsmaten. Vi äter fortfarande ingen pasta eller ris för Jonas undviker det så idag blev det kycklingfajita på majstortillia. Det var jättegott. Jag kokar ibland potatis till mig men oftast så går det bra utan. Jag äter ju knäcke ibland och så men Jonas kör hårt på sin metod och det är inte så komplicerat att välja annan mat. Pastan saknar jag faktiskt inte konstigt nog. Jag har varit lite beroende av det tidigare men det är lika gott med qinoa.

Elliot sov i vagnen efter promenaden så jag passade på att köra lite i gymmet 15 min på maskinen det var jobbigt och så körde jag lite på ett gammalt ABS pass. Det var jobbigt kan jag säga, jag orkade bara halva programmet. Mag och ryggmusklerna är inte lika starka som för ett år sen. Usch trodde inte att man tappade så mycket utan att musklerna finns kvar någonstans latent och jag bara behöver väcka de musklerna men det funkar väl tyvärr inte så. Men man får kämpa vidare sakta men säkert.

Ikväll badade Jonas och Elliot. Det är så mysigt att bada med den lille killen han är så aktiv. Efter badet var det mat sen somnade Elliot. Kvällarna är oftast inga problem att få honom att sova men vid femtiden på morgonen brukar han vara pigg. Vi försöker hålla honom vaken men det är svårt när han är trött. Nåja det gör ju inget om jag och Elliot är vakna mellan halv fem och sex på morgonen när vi kan ta igen det mellan 9 och halv elva. Men jag hade hellre stigit upp utvilad vid åtta tiden. Man kan inte få allt här i världen kan man konstatera.

Imorgon är det baby-café det ska bli kul. Förra gången var ju Emma och Therese där från föräldragruppen och de kommer säkert imorgon också. Såg att Emma hade kommenterat så de kommer nog i alla fall. Hoppas det är lite fler imorgon.

/Anne

Inga kommentarer: