14 januari 2009

Vilken fantastisk dag...

Igår var helt enkelt en skitdag. Eller kanske inte skitdag men inte så bra helt enkelt. Vi sov länge och man fick lite dåligt samvete för det och så gjorde vi inte så mycket. Det blev inte som jag hade tänkt mig. Idag har varit avsevärt mycket bättre. Vi steg upp vid nio och det är tidigt för mig och Elliot. Jag känner att jag kommit in i fel rutiner varit vaken sent och gått upp sent. Stackars Jonas har också varit vaken länge men nu ska jag vända tillbaka dygnet. Det är hopplöst när man varit ledig länge då vänder man gärna på dygnet har jag märkt.

Igår gick vi dock och la oss redan vid tio. Vid halv elva sov hela familjen till skillnad från vanliga fall då jag brukar komma till ro och somna vid tolv-tiden. Dagen började med gröt som vanligt. Sen fixade vi lite hemma bäddade och så. Efter det så gick vi ut och tränade lite. Första gången jag testade nya crosstrainern. Började lite försiktigt med 3 km. Tror inte det är riktigt som att springa vanligt utan lite lättare men svettig och andfådd så det var nog bra. Planen flöt verkligen på för Elliot somnade när han var med mig och tränade. Han satt i bilstolen och lekte med sin elefant och så somnade han. Perfekt han sov medan jag duschade och så vaknade han precis när jag blev klar. Det är ju fantastiskt hur allt kan klaffa helt plötsligt. Elliot åt och sen skulle vi bege oss till Baby-caféet. Tur dock att vi hade god tid på oss för Elliot bajade så vi fick byta body och byxor. Hoppsan men vi hann till Öppna Förskolan till halv ett.

Det var jättekul på baby-caféet. Vi var inte så många men Emma och Therese från föräldragruppen var där. Har inte sett dem sedan innan Elliot föddes så det var kul att träffa dem och se deras små bebisar. Vi blev stående utanför och pratade efter så det blev en något förkortad runda när vi skulle gå hem. Sen pysslade vi också en present till mormor när hon fyller år. Nu blir hon nog nyfiken när hon läser detta.

Men dagen är inte slut ännu. När vi kom hem så åt Elliot sen när Jonas kom hem bytte vi så jag tog bilen in till stan. Var tvungen att beta av lite på listan inför dopet. Först och främst något till mig att ha på mig. Egentligen skulle jag nog åka och köpa en triss för jag hittade den perfekta klänningen på Esprit. Den var så fin så jag slog till. Sen åkte jag till Blomsterlandet för Elliot behövde lite nya blommor i sitt rum. Där hittade jag jättefina blå krukor precis sådana som jag ville ha men som jag aldrig trodde jag skulle hitta. Kan jag bocka av en till grej på listan.

När jag kom hem från stan hade Jonas lagat mat fisksoppa mumsigt. Hade inte hunnit äta någon riktigt lunch idag så jag var ganska hungrig. Åt fralla på baby-caféet och en hel del frukt både innan och efter men varm mat var verkligen välkommet. Nu är Jonas och spelar hockey. Elliot sover och jag ska fixa lite manikyr. Ska ringa Jullis också.

/Anne

Inga kommentarer: