26 januari 2009

Skitväder

Nu har vi varit ute och gått en promenad jag och Elliot. Det var inget vidare väder, väldigt disigt och fuktigt. Vi hittade på en ny runda idag. Vi gick genom skogen vid tackjärnsvägen och bort till den nya bron över järnvägen vid travet och tillbaka via ICA för jag var tvungen att köpa frukt och äppelmos. Vårt egentillverkade mos är slut så då får man köpa helt enkelt. Men det är inte alls så gott som det Jonas och jag gjorde. Det har gått åt till gröten på morgonen. Nästa år får vi göra mer helt enkelt. Det var en skön promenad. Pratade lite med Patricia under promenaden. Hon körde förbi mig strax innan jag skulle gå över bron. Hon var genomförkyld och hade varit hemma med Isac som hade 40 graders feber. Inte kul att vara sjuk. Nu skulle hon in och jobba lite. Hon hade blivit sjukskriven idag av sin läkare på 50 % pga foglossning mm. Inget vidare men kul för mig äntligen en av mina kompisar är ledig på dagarna.

Snart kommer Jonas hem från jobbet då ska vi laga lite mat. Ikväll blir det lax med teriakisås och grönsaksfräs. Mumsigt. Ska fortsätta med Elliots fotoalbum ikväll. Han fick ett jättefint album på sin dopdag och jag har börjat skriva ut bilder nu på nya skrivaren. De blir riktigt bra bilderna. Köpte blankt fotopapper också vilket är jättefint till färgbilderna. Provade med det matta fotopappret till färgbilderna men det blev inte så bra. Det funkar bättre till svart-vita bilder. Ska skriva ut lite från vårt bröllop och Thailandresan också. Vi har massor med bilder som vi inte har framkallat för det aldrig blir av. Det kanske inte bli billigare att skriva ut själv med det blir i alla fall av.

/Anne

Inga kommentarer: