30 januari 2009

Tur att du finns Ulle

Nu sitter jag och skriver lite på mammas och pappas trådlösa dator, hihi. Mamma kallar den det hon har inte förstått att det heter bärbar dator och jag tycker det är lika kul varje gång hon säger det.

Jag kollade under fliken redigera inlägg och där ligger de inlägg som jag haft problem med som utkast. Finemang behöver jag inte skriva om dem i fortsättningen. Tack för det kusinen tur att man har datagenier i släkten.

Nu är vi i Torpsbruk vi kom vid lunchtid. Vi skulle åkt tidigare men när vi hade skjutsat Jonas till tåget vid sju så var jag så trött så jag kände inte att jag kunde köra så vi vilade lite till. Sen blev det lite jäktigt för jag skulle hämta mammas curlingkänga vi Maxi för den var på lagning och så skulle jag köpa blommor till Marie. Vi köpa blommor i Moheda hmm man fick ju skämmas lite för det var inte den vackraste buketten men det var dock blommor. När jag sa de var från moheda så blev hon faktisk impad så tydligen så var det ett av deras bättre "jobb". Nåväl fint var det med kaffe och kladdkaka hon kan den tjejen. Elliot var dock inte särskilt glad han skrek som bara den. Han gör ju aldrig det annars med vilken pipa han hade. Verkligen helt otröstligt flera gånger. Han hade lite ont i magen förstod man sen så sen gick det bättre mot slutet av besöket det var ju tur det. Ska dit en sväng på söndag också för Freddie var inte hemma. Det är kul att träffa dem. Både Edvin och Alfred är så himla stora Edvin fyller 7 nu i mars och Affe fyller 6 i juni. Så jättesöta. Båda spelar fotboll i Moheda och Affe visade sina beskydd som han fått nya de var så små och söta. Kan nog vara bra att ha för jag kommer ihåg en gång när jag var med Agneta och kollade när Jossan spelade fotboll. Småtjejerna sparkade mer på varandra än bollen och alla sprang efter bollen det spelade ingen roll vad tränarna sa. Jag det var gulligt faktiskt.

Elliot ligger och sover i sin vagn har ställt honom på den inglasade altanen. Han bör vara väldigt trött så som han skrek innan riktiga krokodiltårar kom. Stackars lille killen man blir så himla ledsen själv när ens barn är så ledsen. Inget vidare alls. Hoppas han mår bättre när han vaknar. Får nog ta och väcka honom snart för annars sover han väl inget inatt.

Imorgon ska vi in till stan en sväng jag och Elliot. Vi ska träffa Frida och gå och fika lite. Det ska bli mysigt var länge sedan jag var på stan i Växjö ska förbi och hälsa på Annicka också tänkte jag. Ikväll blir det väl lite lugnt jag känner mig helt slut ska nog gå och lägga mig tidigt. Får väl hålla sig vaken till Lets Dance men sen blir det nog kojen. Mamma och pappa har köpt en ny bäddsoffa som jag ska få inviga. Ska bli fint den gamla var så låg den nya är mycket bättre IKEA Månstad, vi får se om den får bättre betyg än den gamla.

Jonas ringde innan de var framme i London där de skulle mellanlanda innan de flyger vidare till Manchester. Det hade gått bra det var lite strul i Köpenhamn men det hade löst sig jag förstod inte riktigt vad problemet var.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att kunna hjälpa till:-)