13 januari 2009

Nu sover Elliot

Idag har vi bara varit hemma jag och Elliot. Inga avancerade utflykter utan vi har tvättat lite och grejat. På eftermiddagen gick en runda vi tog skrotrundan idag den är lite kortare. Inget vidare väder men man får bita ihop grått med lätt duggregn och blåst. Tänkte jag skulle träna lite på den nya maskinen när jag kom hem. Elliot brukar ju sova en stund i vagnen när vi varit ute och gått. Nu var det ju så att man inte skulle planera. Att jag aldrig lär mig. När vi kom hem så vaknade han direkt och skrek som en stucken gris. Jag undrade vad som hade hänt han kunde ju vara lite hungrig men tydligen så var han vrålhungrig och mat skulle serveras omedelbart. Vilket skedde så snabbt som det gick när alla kläder kommit av. Sen var Elliot pigg igen fast han inte sovit mer än 45 minuter i vagnen. Det är inte mycket för en liten kille och han gäspade men gjorde allt för att hålla sig vaken.

För att inte få en jättegnällig son ikväll fick han dock sova en stund nu. Det blev en hel del protester om jag säger så men till slut så somnade han med armarna över huvudet som vanligt.

Snart kommer Jonas hem. Han ska träna med Steve så jag tar min träning sen när Jonas är färdig. Det blir lite väl bra med tre som ska träna samtidigt nej jag kan vänta. Jag ska ju bara smygstarta lite försiktigt så det går ju ganska fort.

Idag fick jag även pengar från Folksam. Jag undrade var de kom ifrån, jag trodde Jonas hade varit givmild för det brukar han vara men nu var det utbetalning från försäkringen för kejsarsnittet. Inte så mycket pengar men det var bra efter alla utgifter i jul, nyår, Jonas födelsedag och FF-galan. Man blir ju inte särskilt rik ekonomiskt sett när man är mammaledig men man får ett rikare liv på ett annat sätt (poetiskt va´?).

/Anne

Inga kommentarer: