07 januari 2009

Tillbaka till verkligheten

Jaha då var det slut på helgdagar för ett tag framöver. Tråkigt men sant. Nu får vi försöka komma in i de vanliga rutinerna. Det började ju himla bra idag. Jag och Elliot hade sovmorgon. Det var inte riktigt meningen Elliot brukar väcka sin mamma i lagom tid så jag behöver inte ställa någon klocka men idag sov vi till halv elva. Ja givetvis med en hel del matpauser under natten. Det var faktiskt riktigt skönt med sovmorgon men imorgon får vi nog vara lite mer effektiva.

Det har dock varit en mysig dag för oss. Vi gick upp och fixade frukost till mig. Under tiden fick Elliot träna lite i sitt baby-gym. På eftermiddagen gick vi en lång runda. Det kom ny snö inatt och det vara inte skottat så mycket så det blev en tung runda kan jag säga. Men det var fantastiskt skönt solen sken och vi såg 7!! rådjur på rundan. Vi var ute i 1,5 h och Elliot sov som vanligt hela tiden. Han trivs verkligen i sin vagn och nu säkert ännu mer sedan har fick ett fårskinn i julklapp som värmer honom.

Mormor hade skickat present till Elliot som kom med posten idag. Två halsdukar och ett par vantar. Det behövs nu när det är så kallt. Ska vi testa imorgon. Hoppas kylan håller i sig för det är så friskt och skönt ute.

Imorgon ska vi till BVC. Elliot ska vaccineras. Sen ska vi gå långa rundan runt Ingelstorp. Eftermiddagen hoppas jag att Elliot sover lite så jag kan städa men man ska väl inte planera alltför mycket för då brukar det inte bli så.

På lördag är det Kalmar FF galan och nu verkar hela klädseln fixad. Ser verkligen fram emot den. Jonas och jag ska ut och "svira" för första gången på lääänge. Jag ska dock köra men det ska bli kul ändå.

Tack och godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: