28 januari 2009

Bra med cliffhangers...

Jaha då fick man lite respons på bloggen det gäller bara att skriva lite mystiskt.

Nu kommer ni dock bli ledsna när hemligheten inte är jättefantastisk för dem som inte är berörda dvs farmor och farfar. De har nämligen bokat en restresa till Thailand. Fatta vad gutt. De har ju sagt att de inte skulle åka i år de har varit två år i rad tidigare. Som de soldyrkare de är kunde de inte hålla sig utan när tillfälle gavs så passade de på vilket jag tycker de gjorde rätt i. Va fasen man måste leva livet lite man vet inte vad som händer imorgon så är det med det. Känner faktiskt ingen avundsjuka alls utan är glad för deras skulle. Visst vore det fint med en resa till Thailand eller något annat varmt land men vi har ju Elliot och då hamnar man i en annan sits. Den tiden kommer för oss också nu är man småbarnförälder och får njuta av det livet helt enkelt. Jag får se till att blogga mycket och lägga in mycket bilder så farmor och farfar kan spana på den lille mannen när de är iväg.

Idag var det babycafé det var trevligt. Vi pysslade inget idag utan sjöng först och sen fikade vi och pratade lite. Det var en ny tjej med hon var från Dunö. Hennes lilla tjej var bara 1 månad gammal och så liten.

Nu har jag ett helt berg med tvätt som ska vikas och så sitter jag här och bloggar. Visst är man duktigt. Men jag vek lite tvätt idag på morgonen vid kl 05.00 för då var jag och Elliot uppe. Han har fått in någon slags vakentid vid fem till ca sju halv åtta. Visst är det fantastiskt. Nåväl hann in med hela tvättberget men jag hann se en inspelad film summerschool som var så frukansvärt dålig och amerikansk att man kan kräkas men tiden gick. Tror jag hade spelat in den från Tv4 film. Tvättberget är dock bara reducerat mycket lite så det får bli till att vika som bara den. Jag är ju ingen strykjärnskvinna annars hade jag haft att göra hela dagen imorgon. Min åsikt är att kläderna slätar ut sig när man tar på sig dem och det stämmer oftast annars får man väl stryka dem när man ska ha dem.

Jag fattar inte att veckorna går så fort det är redan onsdag bara en dag kvar sen åker jag till metropolen Växjö. Det är lite blandade känslor det ska bli kul att träffa mamma och pappa och alla men jag kommer sakna Jonas. Det är länge sedan vi var borta från varandra så länge det var när han var i Florida och spelade golf och det är ju 1,5 år sedan. En helg och så har vi väl klarat oss utan varandra men det blir ju tre nätter och fyra dagar.

Nu ska jag fixa färdigt med Elliots kläder så jag kan ta med mig de kläder han vuxit ur tillbaka till mina kusiner. Näste kvinna i släkten på tur har jag hört är Ingela men jag har inte fått det bekräftat ännu från henne själv. Mamma hade hört det från Oliver hennes lillebror. Kan inte fatta nu är 68 för litet för den lille mannen. Byxor funkar väl vissa men bodys är för små i 68. Det går för fort....

/Anne

2 kommentarer:

Milla sa...

Hej;

Kul att kolla in lite vad ni gör. Lill killen växer fort, lika bra du vänjer dig! Snart ska han på språkresa....
Sitter på jobber och behövde få lite energi så jag kollade in grannyran..Man får fortfarande ståpäls av att se det!
SÅ HÄRLIGT!
ps Ser fram emot festen..ds

Karam Milla pilla

Anonym sa...

Det är skoj att läsa din blogg, Anne. Du är fyndig, må jag säja,
Du har förresten alltid varit det.