05 januari 2009

Bra shoppingdag

I dag var Elliot hos farbror Doktorn på förmiddagen för att kolla upp blåsljuden på hjärtat. Det gick bra. Det var inget fel på honom. Vilket var fantastiskt bra har inte varit så orolig trodde jag inte men nu känns det faktiskt en viss lättnad. Man har inte haft tid att tänka på det och det var väl tur. Julhelgen, Nyårsfesten och Jonas födelsedag har hållt oss upptagna.

Men än var inte dagen slut för eftermiddagen var jag och Julia på stan och letade klänning till Kalmar FF galan på lördag. Onkel Menne/Gudfadern var barnvakt med bravur. Jullan kan verkligen nosa sig till de fina kläderna. När den hängde på galjen tyckte jag att klänningen inte var något vidare men när man fick på den var den helt perfekt. Med lite guld-detaljer vilket kommer att passa koftan som jag köpte till. Jonas ska ha svart kostym, svart skjorta och guldslips vi kommer göra succé, hihi. Väldigt tacksam för all hjälp och så hittade jag en klänning till dopet också och det gjorde Jullan också. Fantastiskt bra shopping.

Vi har firat kvällen med tre rätters middag också. Hummer, lax panerad med västerbotten ost och ugnsrostade rotfrukter och efterrätt nöttårta.

Nu ska vi spela lite i vårt rockband. Jonas sitter beredd och natten ska vi följa juniorkronornas revansch mot Canada.

På återseende!

/Anne

Inga kommentarer: