03 januari 2009

Jonas födelsedag och det är snö

Nu har nyårströttheten gått över och man har vilat upp sig. Nyårsafton var en lyckad tillställning enligt mig. God mat och trevligt sällskap. Elliot hade lite svårt att sova till och från men det löste sig. Det har varit mycket för den lille mannen med alla helgdagar tror att vi behöver lite vardag för att komma in i våra rutiner igen. Igår natt var han också vaken flera gånger och sov oroligt men inatt har det varit mycket bättre. Hoppas det inte var någon tillfällighet. Innan ledigheten hade vi fått in bra rutiner tycker jag. Han sov ofta mer än fyra timmar innan han ville ha mat och det gör mycket för en annan.

Idag fyller Jonas år. Jag och Elliot hade handlat träningsgrejor till Jonas. Elliot hade köpt hopprep och jag en boxningssäck. Kvällen har vi firat med Inger, Lasse, Jullan, mamma och pappa. Menne var sjuk hade feber så han var hemma och nerbäddad stackarn.

Men vilket underbart väder det har varit idag. Jag och mamma var ute och gick en runda på eftermiddagen medan Jonas var och spelade innebandy. Pappa körde snöslungan hela uppfarten och parkeringen. Det är ju bra att den kom till nytta den stora fina snöslungan som vi köpte förra året. Fast då hade vi ingen användning av den för då kom det ingen snö här. Det är ju en del att skotta här så utan snöslunga kommer man inte långt.

Imorgon ska vi till IKEA en sväng. Jag behöver inget särskilt köper väl lite värmeljus som vanligt men mamma och pappa ville kolla lite och så tar vi väl lunch där också. Ska förbi MQ också för jag måste lämna tillbaka en klänning som jag köpte. Jonas och jag ska på Kalmar FF galan nästan lördag så jag måste hitta någon fin klänning tills dess. Jullan ska hjälpa mig på måndag. Hon har näsa för det där hon kan säkert nosa fram något bra. Farmor ska vara barnvakt till den lille mannen det ska bli spännande. Det blir första gången vi är borta så länge. Man får helt enkelt släppa taget lite. Det blir väl inte så jättelänge men ett mål blir det nog och det är han inte van vid. När man tänker på det nu så är jag nästan nervös redan. Hoppas han inte skriker hela kvällen.

Nu börjar andra perioden av juniorhockeyn. Det är spännande tyvärr leder ju slovakerna helt oförtjänt för de har inte varit det bättre laget.

Idag startade jag och Jonas vårt rock-band. Alltså tv-spelet. Jag spelar gitarr och Jonas trummor. Det var väldigt kul. Man gör olika spelningar och försöker skrapa ihop pengar. Ikväll är mamma och pappa kvar så det blev inget spelande ikväll får försöka hinna med det imorgon kväll.

Tack för mig och godnatt

/Anne

Inga kommentarer: