29 januari 2009

Väntar på maten...

Idag har varit en ganska lugn och behaglig dag. Elliot och jag steg upp vid åtta strax efter Jonas hade åkt till jobbet. Vi fixade lite och Elliot låg i sitt babygym. Jag ska lägga alla hans kläder i lådorna och ta med tillbaka till bruket. Jag är evigt tacksam för alla kläder jag har lånat. Nu tillför vi lite till så samlingen är ännu större. Sparat mycket pengar på detta så tack min kära kusiner för det.

Vid elva tiden gick vi en runda bort över nya bron och förbi travbanan. Det var lunchtrav men vi gick inte dit. Nu hör jag farmor prata med Elliot med högtalartelefon. Hihi han blir lika förvånad varje gång för han förstår inte riktigt vad ljudet kommer ifrån. Köpte lunch på ICA innan jag gick hem. Det blev färdigmat burksoppa faktiskt från viktväktarna. Jag skulle köpa borggårdens soppa för den är så god men det fanns bara den med lax och jag ville haft den med svamp så det fick bli thaisoppa från viktväktarna. Den var väl sådär köpte en fralla till också så då blev man mätt i alla fall. Mycket internationell mat i huset idag för nu står moussakan i ugnen och snart är den färdig. Ska bli gott men det är ett nytt recept så vi får se. Både potatis och aubergin i den.

I eftermiddag vilade vi lite. Elliot var så grinig och ville inte äta och kräktes väldigt mycket. Jag tänkte jag prövar att lägga honom i sin säng får vi se och han somnade nästan direkt utan skrik eller någonting. Jag tror han trivs bra i sin spjälsäng men jag ska väl inte säga för mycket.

Jag skrev ju att Jonas skulle på fotboll i Liverpool. Nu vill jag bara berätta att han fick veta idag att någon hade dragit i lite trådar och fixat biljetter även till lördagens match mellan Manchester Utd och Everton. Man blir inte avis någonting. Jag vet en annan liten kille i Moheda vid namn Teodor som jag tror skulle vilja följa med. Det finns nog inget större fan till Manchester Utd. Visst har jag rätt moster Annicka?

Nåja nu ska vi ha lite myskväll hela familjen. Sen dröjer det innan vi är samlade hela familjen igen. Men det ska nog gå bra det kan vara bra att längta efter varandra också fast det är inget kul. Får se till att ha mycket att göra i helgen så hinner man inte bli alltför deppig.

/Anne

Inga kommentarer: