04 januari 2009

Händelserik dag

- 12,7 grader är det ute nu och kallare blir det säkert.

Idag har jag, Jonas och Elliot varit på IKEA med mormor och morfar. Det var trevligt. Vi behövde inget särskilt bara lite nya värmeljus men vi passade på att äta lunch också. Men först fick jag och Jonas sovmorgon. Det var väldigt skönt Elliot hade inte en av sina bättre nätter om jag säger så. Han verkar vara inne i någon slags varannan natt sover jag gott och varannan natt vaknar jag en gång i timmen. Det är lite jobbigt de nätter som han vaknar ofta men nu när Jonas har varit ledig har vi delat på vyssandet och lugnandet. Värre blir det när Jonas börjar jobba då får man ta en större del eftersom jag och Elliot kan ta lite sovmorgon. I varje fall så är jag jättestolt över mig själv. Kan låta lite löjligt men jag vågade prova något annat än köttbullar på IKEA. Jonas säger att jag har lite svårt att testa nya rätter när vi ska köpa färdig mat. På MCDonalds tex kör jag till 99 % på Big Mac men jag säger eftersom vi inte äter där så ofta så blir det ju inte uttråkat. I varje fall så åt jag kyckling med någon slags pilaff och hummus gjord på gröna ärtor på IKEA det var faktiskt gott. Jag tror faktiskt att jag går miste om en del tack vare att jag är så feg så i år ska jag försöka tänka på att vara lite mer våghalsig när vi äter ute. Tror jag ska köra med McFeast nästa gång vi köper mat på McDonalds. Fast det blir nog inte på ett tag för Jonas ska inte äta så snabba kolhydrater och då går tydligen bröd och potatis bort. Jag får väl äta samma mat men det gör inget för det är ju kul att prova något nytt ;-).

När vi kom hem från IKEA var det matdags för Elliot och vi passade på att titta lite på nya avsnitt av amerikanska versionen av The Office. En jobbarkommpis till Jonas har fixat dem till oss. De har inte visats här ännu. Till er som ännu inte har sett något avsnitt säger jag bara lyckliga er börja titta det förlänger livet garanterat det är väldigt roligt. Efter Elliot hade ätit skulle jag byta blöja på honom. Det var en intressant upplevelse för samtidigt som jag lyfte hans benen uppåt så bajade han en projektil rakt ner på golvet. Jonas hjälpte mig att knäskura. Det var ingen trevlig upplevelse men vi skrattade gott åt den lille mannen. Tur att man har bra reaktionsförmåga för jag hann flytta mig åt sidan och slapp bajs-duschen.

I kväll tog vi en promenad i vinterlandskapet. Det var härligt fast sista biten hem så var det riktigt bistert. Men det är så vackert med snö. Fantastiskt att det blev vinter hoppas verkligen det håller i sig tills sportlovet men det är nog att hoppas för mycket. På tisdag ska vi grilla korv vid pulkis i Trekanten jag hoppas det håller i sig till dess i alla fall. Hinner vi ska vi åka skridskor också. Varning för BAMBI PÅ HAL IS säger jag bara. Tur man har fritidsförsäkring.

Innan kvällen var slut för lille Elliot har han och jag badat. Det är så mysigt han var egentligen jättehungrig men det glömde han bort så fort han kom ner i vattnet. Det är så mysigt att bada med honom. Alldeles rosig om kinderna var han sen när han väl fick mat den lille pojken. Nu ligger han i sin säng hörde att han gnydde lite innan men han somnade om det var ju bra. Hoppas det blir en lugn natt för imorgon ska Elliot till farbror doktorn och kolla upp hans blåsljud på hjärtat. Lite nervös men det är bra att de kollar upp det.

Tack och godnatt!

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Hoppas att det gick bra hos läkaren? Jag känner igen det där med "varannan natt", både Max och Emil var likadana. Fast de vaknade bara och åt, de var sällan de var ledsna eller kinkiga. Snart så sover Elliott hela nätterna, det går fort. Hoppas att ni får användning av kläderna i lådan, jag tyckte själv att det var skönt att få de där lådorna så slipper man köpa allt nytt. Ha det gott i Kalmar, kram Ulle