24 januari 2009

Länge sedan jag bloggade...

Har inte varit på humör att blogga sista tiden men nu fanns det en liten stund över.

Vad har hänt då? I torsdags var jag och Elliot på jobbet. Det var meningen att jag skulle jobba hela dagen om det gick bra för Elliot men han var inte riktigt pigg så Jonas fick hämta oss vid lunch och skjutsa hem oss. Sen har Elliot varit lite si och så. Igår kändes det bättre men idag har han varit ganska gnällig och kräkits mycket mer än vanligt. I eftermiddag har han varit lite gnälligt och han har skrikit en hel del. Det gick bättre nu ikväll för då åt han ordentligt och nu sitter han i babysittern och tittar på sjöstjärnan.

Jag vet inte om det beror på att Elliot inte varit pigg men natten mellan onsdag och torsdag 22-23 januari sov Elliot hela natten. Helt otroligt det är första gången på väldigt lääänge som jag sover mer än tre timmar i följd. Elliot fick mat vid sju-tiden sen somnade han vid nio-tiden och vaknade inte förrän kl var fem!!! Jag säger bara 8 timmar sömn i sträck. Inatt somnade han vid sju och vaknade vid två så det var lång tid han höll sig utan mat. Jag hoppas att han börjar sova över ett mål på natten nu det vore fint.

Igår var vi i stan en runda. På förmiddagen ringde jag lite olika samtal. Jag bokade in oss på babysim som börjar v 14 och gå på torsdagar kl 11.00. Det ska bli kul. Sen ändrade jag min röntgen av mitt bäckene. Dessvärre bokade jag en tid när Jonas är i Stockholm, visste inte om det men faster Julia skulle ställa upp som barnvakt. Tur det för det hade varit pinsamt att behöva ringa och ändra tiden igen. Vår barnmorska ringde också och meddelade datum för första föräldraträffen. Så jäkla typiskt att Jonas är i Gävle och jag har möte på jobbet. Jag ska försöka se om vi kan ändra det mötet för jag vill ju så gärna gå och träffa alla i föräldragruppen nu när det äntligen blir av. Efter alla bestyr så gick vi en promenad och på eftermiddagen åkte vi bussen in till stan. Vi hoppade av vid Maxi och gick på affärerna där. Patricia hade tipsat om att Lindex hade halva rea-priset så jag tänkte jag kan ju spana lite på det. Det blev lite handlat. En hel del bodys och så en gosefilt och pyamasar (hihi stavas det så i plural har verkligen ingen aning?). Det var bra köpte även en träningstop till mig jättefin men den var inte så bra när jag provade den hemma så det får bli till att lämna tillbaka.

I går var Jonas på travet på kvällen så jag och Elliot var själva. Tittade lite slött på Lets Dance. Jonas kom hem tidigt och vi var båda fredagströtta så vi gick och la oss tidigt.

Nu håller Jonas på att laga mat. Jag är ganska hungrig faktiskt. Det blir ugnsrostade rotfrukter med chevre och honung och till det en fin entrecote. Fy fasen vad fint det ska bli. Det är väldigt gutt att kunna äta lite blodigt kött igen. Det saknade jag särskilt när man var gravid. Det och brieost och kallrökt lax.

I eftermiddag har jag städat lite ska fortsätta imorgon hann inte med allt eftersom jag var tvungen! att kolla lite på skidskyttet också. Spännande för Ferry vann. Sen gick vi en runda jag och Elliot medan Jonas tränade i gymmet. Tanken var att Elliot skulle sova lite så jag kunde träna också men det ville han inte. Han har sovit dåligt i dag den lille mannen bara korta intervaller en halvtimme å förmiddagen och en halvtimme på eftermiddagen och så sov han i vagnen när vi gick. Det är säkert därför som han precis somnade i baby-sittern. Jonas bar in honom till sin säng. Ska träna lite imorgon kväll istället.

Måste spana lite hur det går med matlagningen har lite svårt för att inte lägga mig i.

/Anne

Inga kommentarer: