31 januari 2009

Shoppade lite hos Annicka

Jaha då var lördagen också snart slut. Hunnit med en hel del idag. Elliot var vaken med sin morfar idag på morgonen så jag kunde sova lite till. Det var himla gutt för jag var väldigt trött. Vid elvatiden bar det av till stan. Vi skulle träffa Frida och fika lite. Det var kul vi möttes upp på Tildas jobb hotellet vid koncerthuset. Tilda skulle egentligen har jobbat men hon hade haft så många extrapass i veckan pga sjukdom så Bettan var där istället. Det var kul att träffa henne hon gick i Tildas klass när hon pluggade Turismprogrammet i Kalmar på BBS. Men någon Tilda träffade vi ju inte men vi ska dit på måndag kväll så då får vi träffa henne.

Vi gick lite på stan Frida skulle leta efter en baddräkt för hon och Lisa har börjat på vattengympa. Det var inte det enklaste för det är väl inte riktigt säsong för det. Jag hoppas hon hittade en till slut. Vi var även och fikade i Tegnérgallerian. Det var gutt. Var inne hos Annicka också och shoppade lite. Köpte några pocketböcker som hon rekommenderade och lite andra smågrejor. Det var faktiskt väldigt lite folk på stan och det var skönt.

Kvällen var lugn vi delade på pizza för vi orkade inte laga mat. Tanken var att hämta kina-mat i Alvesta men ingen orkade åka in så det fick bli pizza från Moheda. Den var ok. Jag hade 9 rätt på stryktipset. Så himla tråkigt för jag hade bara ett fel på de första tio matcherna sen var det tre fel i rad på slutet. Skit också. Det var första omgången i Tips SM hade varit coolt om man hade haft fler rätt. Får se om jag ska fortsätta vara med Jonas kanske vill vara med också så kan vi tippa ihop.

Fick sms av Jonas innan att de var på väg tillbaka till Liverpool nu. Hoppas hans bagage har kommit då. De hade lovat att de skulle få det i dag på eftermiddagen.

Nu är det snart läggdags. Elliot sover som en liten gris.

Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: