24 mars 2009

Fler visningar

Det blev ännu fler som ville se huset. I dag vid tre ska vi ut och gå för då ska en familj kolla, de kunde inte senare. Det är ju kul att det finns intresse. Sen var det några som skulle kolla vid fem men det gör inget för Jonas hämtar mig kvart i fem så ska vi inte till stan. Jag ska på putsa frillan lite.

Det är kul med visningar men jisses vad man grejar och fixar innan. Det tar tid särskilt när man samtidigt har en liten kille som vill ha uppmärksamhet. Nu har jag i alla fall dammsugat lite och torkat golv i kök och hall. Elliot kräktes en jättekräk igår utanför stora badrummet. Jag torkade så gott det gick just då men det blev halt som såpa så jag torkade det lite mer ordentligt idag när det var ljust ute eftersom det var svårt att se igår.

Man undrar lite vart våren tog vägen. När man vaknar och så är det snö ute man blir ju ledsen i ögat. Men förhoppningsvis ligger det inte kvar så länge. Vore fint om våren kunde komma så man kan gå ut utan halva garderoben på sig. Det var ju så underbart skönt i lördags. Men man får väl citera Karin Boye "Ja visst gör det ont när knoppar brister. Varför skulle annars våren tveka?" Japp det var den kulturtimmen...

Nu ska jag lägga in lite ny musik i ipoden. Har inte gjort det på länge så det börjar bli tråkigt att lyssna på den.

/Anne

Inga kommentarer: