03 mars 2009

Mamma har åkt hem...

Idag åkte mamma hem. Pappa kom hit och så var de här hela dagen och åkte hem i eftermiddags. Vi har varit på IKEA och shoppat lite och så städade jag lite på förmiddagen när mamma var ute och gick med Elliot. Det har varit himla kul att ha mamma här. Hon har hjälpt till mycket och det är bra med lite avlastning även om Elliot är världens snällaste lille kille.

Man börjar tro att han är för shopping-van för igår när vi var på stan så sov han hela tiden både när jag var på sjukhuset och när vi var på stan ca 3,5 h säkert. Idag var han dock vaken men jättesnäll inne på IKEA. Lite uttråkad när vi åt lunch och han inte fick någon köttbulle. Den tiden kommer också men inte än på ett tag. Sen sov han en stund från tygavdelningen och vaknade när vi hade nått tag själv lagret. Han är en lugn och fin liten kille vad har man gjort för att förtjäna en sån underbar son. Nåja man ska väl inte överdriva inatt sov han väldigt oroligt och var vaken flera gånger så jag var helt slut när han vaknade igen vid fyra så Jonas var uppe och vagga honom lite. Tror det var maggen som spökade igen.

Nu börjar han få rutin på grötmålet vid fem-tiden. Första skeden får han dock alltid en sån rolig min då han verkligen grinar illa men han gapar och vill ha mer så jag antar att han gillar det.

Imorgon ska vi försöka ta oss till baby-caféet hoppas att det är några fler än när vi var där sist. Då var det ju bara jag och Elliot. Han har varit lite snuvig nu i två dagar men om han inte blir sämre så ska det nog gå bra.

Nu ska jag kolla på sista minuterna på Liverpoolmatchen de leder nu hoppas de vinner.

/Anne

1 kommentar:

Anonym sa...

hej anne! varken jag eller thessan kan komma imorgon heller tyvärr! få bli nästa vecka förhoppningsvis! jag hoppas att allt är bra med er båda!men dra gärna med mej på en liten promenad snart=) kram Emma