27 mars 2009

Vilken vändning, hihi

Elliot har lärt sig vända sig från rygg till mage. Han har haft lite problem med sista biten och länge bara hamnat på sidan i sina försök men idag på morgonen när Elliot och Jonas var uppe så vände han runt. Så duktig så. När vi sen steg upp så gjorde han det på skötbordet. Blev jätteglad och så har han vänt sig en gång på golvet. Han verkar tycka det är riktigt kul också.

Igår var en jäveldag samtidigt som det var en riktigt bra dag. Det jävliga har jag ju redan skrivit om att de ska omorganisera på mitt jobb. Nåja det är väl inte mycket att göra åt sånt är livet. Men man blir bara så trött på hur hela frågan har hanterats av någon konsult utan någon som helst "medverkan" från någon anställd. Man blir ju mörkrädd. Jag hörde att det var samma konsult som gjort försäkringskassans omorganisation. Stämmer det så kommer det gå åt pipsvängen för Kommunal är jag rädd för men det är inte mitt problem. På måndag ska vi få information det ska bli intressant. Jonas uppmuntrar i alla fall och kanske han har rätt att det var det bästa som kunde hända för nu kommer jag vidare i mitt arbetsliv. Man får väl försöka se det positiva i situationen även om det känns väldigt svårt just nu. Jag vill inte gå arbetslös sen i värsta fall får jag väl ta lite mer kurser på högskolan för arbetslös det vill jag helst inte vara någon längre tid.

Nåja det positiva då som hände igår. Ja det är ju helt sjukt egentligen för budgivningen är slutförd och idag skriver de nya köparna på kontraktet att de vill ha vårt hus. Nästa vecka skulle vi in och skriva på något. Det känns helt otroligt vi fick en bra slant för huset som vi kan pytsa in i det nya huset. Känner bara en stor lättnad att vi fick det sålt samtidigt som man känner stor glädje av budet. Perfekt. Ikväll ska vi fira lite vi ska laga fin mat med halstrad torskrygg med jordärtskock och potatispure med pepparrotsskum tror jag det var. Så ska vi göra en lite förrätt också. Det ska bli fint.

Idag ska jag och Jullis äta lunch på stan. Hon skulle ha seminarie på förmiddagen sen skulle vi träffas det ska bli jättekul. Det regnar så Jonas sa att han kunde komma hem och skjutsa mig vilket är väldigt tacksam slipper vi åka buss.

Nehe nu ska jag kolla om inte lillemannen vill sova en liten stund.

/Anne

Inga kommentarer: