30 mars 2009

Måndag igen...

Jaha då var det måndag igen. Inte den bästa av måndagar om jag får säga min mening. Idag fick vi information om omorganisationen på jobbet. Det känns så meningslöst och tråkigt. Förbundetsstyrelsen lyssnade inte på någon varken avdelningarnas styrelser eller anställda. Alltså jag tror jag kallar det för diktatur ni som vet vem som står för utredningen vet vem jag menar. Alla övriga är nickedocker som inte vågar säga emot för då finns risk att man ligger illa till när man ska "välja" var kontoren ska ligga.

Sen var ju inte det allt jo personalstyrkan kommer förmodligen vara uppbjudna till Stockholm för att kunna ställa frågor till förbundsstyrelsen. Detta är det mest skrattretande för det ska ske efter de tagit beslut om var de olika centran ska ligga. Vilket innebär att vad vi än säger eller frågar om så har det ändå ingen betydelse. Jag säger bara spara de pengarna så kan vi ta de på en videokonferens. Det spelar ändå ingen roll för de lyssnar ändå inte.

Men det roligaste av allt var att vår chef även informerade om 100 års jubileumet som ska firas nästa år. Förbundsstyrelsen har beslutat om flera olika aktiviteter som ska genomföras detta år till en kostnad av totalt 15,3 miljoner kronor. Visst känns det helt rätt. Vi drar ner på personal och "effektiviserar" men lägger 15,3 miljoner på firande. Det kändes faktiskt som ett slag i ansiktet. Bland annat så skulle det vara en stor fest med underhållning i Globen nästa höst. Det har de räknat ut bra för då har många i personalen fått sluta. Men detta är inte allt sen ska varje avdelning även genomföra sitt firande för sina medlemmar. Jag hoppas innerligt att alla mina arbetskamrater får jobb och lämnar det sjunkande skeppet innan det når botten. Sen ska jag vara den första med kölapp och få säga "VAD VAR DET VI SA!".

Nu har jag spytt lite galla det behövde jag.

/Anne

Inga kommentarer: