08 mars 2009

Händelserik helg!

Jaha då var helgen slut men oj vad mkt vi hunnit med. I fredags hade vi hemmakväll hela famljen och tittade på Lets Dance. Vi var fortfarande lite snuviga men mycket bättre.

På lördagen var det full rulle. Jonas var uppe med Elliot redan vid fem-tiden han ville inte sova längre. Sen när han väl somnade om så sov hela familjen ända till klockan halv elva. Det var väldigt skönt att få riktig sovmorgon men man får ju lite dåligt samvete. Vid tre var vi bjudan på kalas men vi kom lite för sen dessvärre men var fler som kom när vi anlände så det kändes inte så pinsamt ändå. Isac var på strålande humör och sprang runt. Det var mycket för den lille mannen. Han fyllde tre år men på lördagen när det var dags att fira honom för tredje gången så trodde han att han fyllde fem år. Så gulligt.

Efter kalaset bar det av till Drag för att hämta Pelle och sen vidare till inflyttningsfesten på Varvsholmen. Då insåg jag och Jonas att vi började bli ganska hungriga hann inte med någon lunch. Nåja vi fick lite försnacks innan festen som tur väl var. Vilken god mat de hade fixat. Lite plockmat och pastasallad. Mumsigt. Väldigt trevligt hade vi och det var alldeles perfekt fixat alltihop. Elliot var som vanligt så himla snäll. Han somnade strax innan alla gästerna kom och vaknade vid halv tio tiden och var vaken en stund och på strålande humör. Han åt lite och så somnade han om. Inte ett enda skrik när vi lade honom utan han log i sin lift från vagnen och gungade lite med hjälp av benen. Vilken duktig kille.

Idag har vi varit i Växjö. Man var ju lite trött eftersom jag inte kom i säng förrän vid två-tiden. Tur man inte är uppe så länge varje kväll. Vi var hemma hos mamma och pappa och hälsade på. Brossan och Åsa kom också det var himla trevligt och mamma hade gjort god söndagsstek. Men det var ingen hejd på det sen var vi hos min morbror och fikade också. Min kusin Jossan var hemma från Östersund så det var trevligt att träffas. De åker till Thailand på onsdag fy fasen vad fint.

Ikväll har vi lagat lite mat och kollat på Wipeout precis. Fy fasen vilket roligt program. Precis vår humor. Det ska vi inte missa nästa helg.

Tack för mig och godnatt. Nu ska jag lägga upp lite bilder på vår sötnos.

/Anne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det är så kul att se människor slå sig och förnedra sig på TV... helt i min smak också. Vi skrattade så vi väckte Emil:-)

Anonym sa...

Å synd att jag missade det. Hoppas det går i repris!
Det var trevligt att träffas i söndags, kul att se lillkillen också.. som inte är så liten längre iofs! :)

Hör av mig från Thailand! Ska tänka på er här hemma! :)