17 mars 2009

Tekniskt geni?

Igår var bredbandet paj. Vi var inte hemma så mycket och när vi väl kom hem igår kväll orkade vi inte stöka med det. Så jag ringde och fixade med telia idag på förmiddagen så nu är det fixat. Imponerad av mig själv för jag brukar inte vara så händig med sånt där. Tycker det är så vansinnigt tråkigt när det inte fungerar. Jag tycker även det är fruktansvärt tråkigt med tekniska prylar. Jag kollar bara på boxern när jag ska kolla på tv. Det är verkligen i värsta fall jag försöker få igång viasat eller canaldigital satellitmottagarna. Det är om det är bra fotboll på någon av dem och Jonas är bortrest. Jonas är duktigt på det där men han jobbar ju med det där dagligen. Jag tycker bara det är jobbigt med alla fjärrkontroller.

Igår var det fullt ös kan man säga. På förmiddagen åkte jag och lämnade Elliot hos sin farmor Inger medan jag var på intervju. Det var kul och spännande. Det är ett rekryteringsföretag som Jonas hade kontakter med som gick med på ett möte. Det gick bra och om det kommer något företag som behöver rekrytera en ekonom så har man kanske en bättre möjlighet.

Efter mötet så åkte jag hem och bytte om och sen vidare till Trekanten. Han hade haft jätteont i maggen så han hade vrålskrikit i 45 minuter. Stackarn. Det har nog aldrig hänt förut så det var jättesynd om lillemannen. På eftermiddagen åkte vi til Nybro jag, Inger och Elliot och shoppade lite. Men det blev stim sen för att hinna hämta Jonas på jobbet innan föräldraträffen började vid fem. Det är en väldigt dum tid tycker jag men jag förstår att de har den tiden för att båda föräldrarna ska kunna vara med. I varje fall så var det väldigt trevligt. Tina var där från Öppna förskolan och så gick vi igenom lite babymassage. Därefter pratade vi en del om mat till våra små älsklingar. Det var dock bara halva styrkan vilket var lite synd. Men vi hade himla trevligt och så fikade vi lite. Elliot var mot slutet väldigt trött han har ju sin sovtid mellan 18.00 och 19.00 och den är inte lätt att flytta på.

Sen blev man ju lite putt när man kom hem och internet inte fungerade för man ville ju kolla in huset. Japp nu ligger vårt älskade hus på hemnet till försäljning. Känns lite konstigt men samtidigt helt fantastiskt. På onsdag ska vi träffa snickaren och bestämma oss för huvudinriktningen i vårt nya hus och så ska han lämna in slutbeställningen. Hur fräckt är inte det. Alltså det kan ta ett halvår för oss att komma fram till vilken tapet vi ska ha i ett rum och hur vi ska göra med ett rum men när det gäller nytt hus så tog det väl sisådär 3 månader. Jaja man ska inte tänka så mycket utan göra som man känner och det här känns verkligen helt rätt. Vi flyttar till Trekanten som tidigast någon gång i sommar. Det enda som gäller nu är att få rätt pris för vårt hus annars blir det ingen deal. Men det ska väl inte vara något problem hoppas vi.

Idag ska farmor och farfar komma och hälsa på. Farfar har inte sett Elliot på väldigt länge eftersom de har varit i Thailand på semester. Ska bli trevligt. Nehe nu ska jag städa och greja lite inför stundande visningar. Det gäller att vänja sig vid att städa för nästa hus blir mycket större.

/Anne

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! vad synd att du inte kommer imorogn heller. vi ska dit imorgon. verkar gå om varandra nu ju, trisst! men vad roligt att ni ska bygga hus=) jag hoppas att ni får ert hus sålt snabbt o att priset går upp massor=) kram E

Anonym sa...

Hej,

Var inne på hemnet och såg ert hus. Det är jätte bra kort! Det är inga problem att sälja det skulle jag tro!
det där med teknisktgeni måste ligga i släkten...

Kram Milla!