18 mars 2009

Trött

Idag har varit en låååång dag. Vi åkte med Jonas in till stan för vi skulle ha fackklubbsmöte ang omorganisationen och så skulle vi bestämma vart vi ska resa för pengarna vi "tjänade" ihop när vi gick kurs. Det blir till Varbergs Kurort i september. Det ska bli så trevligt att åka. Det var så gulligt för Elliot hade liten matlåda med sig också vi passade på att äta innan vi skulle vidare. Han hade palsternacksmos och katrinplommonmos med sig. Anki på jobbet skrattade när hon såg lunchpåsen med nappflaska och små plastburkar. Mat måste man ju ha, hihi.

På eftermiddagen var vi på Smålandsvillan och beställde huset. Gulp. Jisses vad mycket man ska bestämma och vi har mest bara plockat bort standard så allt bestämmande har man kvar sen. Men det känns fantastiskt kul. Efter det var vi på hagbloms och kollade matta till tvättstugan. Det blir inte klinkers där för det känns lite överkurs plus att då måste man ha golvvärme annars blir det så kallt. Vi har plastmatta nu i tvättsstugan och det gör inte så mycket. Det viktigaste är klinkers och kakel i badrummen för det är lättare att hålla rent och fräscht. Man har ju inte begränsade resurser även om jag ibland verkar tro det (enligt Jonas sätt att se på saker och ting). Men det värsta var att det kan dra ut på tiden tydligen har Smålandsvillan sålt 90 villor fram tills nu under 2009 vilket är väldigt mycket med tanke på att förra kvartalet såldes det inga alls. Det har lämnats in en preliminärbeställning men den har hamnat långt ner i prioriteringen hoppas att det löser sig. Annars får vi helt enkelt senarelägga det och det får vi leva med det också. Vi kollade också in golvet vi ska förmodligen ska ha på nedervåningen. Väldigt fint tvåstav ek från Kährs med borstad yta. Vi var även på HTH och kollade lite snabbt. Vi får fundera lite till innan vi ska lämna besked till Smålandsvillan. Det är inte lätt ett beslut som vilka handtag man ska på lådor och luckor är svårt jisses tänk hur det ska gå med tapeter. Vi kollade lite på Hagbloms efter tapeter och det finns så jättemånga fina. Mycket metallic nu vilket jag tycker är häftigt.

Jonas pratade med mäklaren idag och de hade fått en del anmälningar till visningen. Det känns ju gutt att det finns några som är intresserade. Hoppas att de vill bjuda lite också.

Ikväll har vi mest tagit det lugnt. Elliot och Jonas badade lite sen var det gröt, katrinplommonpure och mammamat och sen läggdags. Nu sover han som en gris. Han är så duktigt. Han somnar senast sju och så sover han 8 timmar brukar vakna vid två tiden och äta sen somnar han om till ca 6. Jag tycker det är helt ok för då får man lite tid att fixa och greja på kvällen och umgås lite bara vi. Sen är det lite tråkigt när farmor och farfar ska hälsa på efter jobbet för då blir det inte så mycket tid innan han blir trött och vill sova.

I morgon ska vi åka bussen in till stan en sväng jag och Elliot. Jonas ska till Malmö men bara över dagen. På kvällen ska jag försöka komma iväg på spinning igen. Då blir det endurance pass ska bli intressant att se vilken uttållighet man har. Nu har mer än halva veckan gått och det känns bra. Helgen är fullspäckad och det ska bli så kul. På fredag kommer mamma och pappa och hälsar på. Ska nog vara ute i trädgården lite och greja, jippi mitt bästa verkligen. Det är så underbart att ha drygt 2000 kvadratmeter tomt. Ska bli så gutt att slippa det. På kvällen ska mamma och pappa vara barnvakt så ska vi på bio jag och Jonas ska bli trevligt. Vet dock inte vilken film ännu. Ska nog ta en romatisk komedi för det gillar Jonas så mycket, hihi. På lördag blir det städning på hög nivå. Jag har börjat lite smått men vi får fortsätta på lördag. Då skulle farmor och farfar passa Elliot hiskeligt vad vi lämnar bort Elliot men det blir roligare för honom än ha oss som springer runt som idioter. Han vill nog hellre ha full uppmärksamhet. På kvällen ska vi träffa Jullis och Menne och svärföräldrarna Inger och Lasse. Vi har bjudit alla hem men svärmor kom med den brillianta idén att det kanske inte är så bra om vi är där efter vi har storsstädat och det kan jag hålla med om. Vi vill ju ha det tipptopp till dess att visningarna ska vara så vi får se om vi kanske kan vara i Trekanten istället. Ska kolla med Jullis och Inger vad de tycker.

Nåja nu är det snart Greys anatomy och så ska jag sitta i sängen och facebooka lite och kolla efter kakel i köket. Angenämt surfande kan man säga.

Tack och godnatt!

/Anne

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej! vad spännande att få göra sitt egna hus precis som man vill ha det! inredning och design är ju mycket roligt! jag kollade på ert hus ni har nu på hemnet. det är verkligen fint, kanske jag får stoffe att lägga ett bud=) han vill ju så gärna ha ett hus som du vet=) idag var det bara thessan o jag på babycafeet. ha en toppenkväll med man o barn! kram E

Anonym sa...

Hallå.
Jo jag blev ganska så rädd och iom att man blev rädd belv man något arg på robban med som inte hade stängt huven.
På cafeét idag var det bara jag och emma det var ju så fint väder så dom andra mammorna var säker ute och hade det mysigt.
Ska ni bygga hus va roligt det blev trekanten? Vilket hus ska ni bygga?
Nä nu ska jag göra vid både mig och kevin vi ska till bvc för 6mån kontroll nu vid nio.
Ha de gott
Kram

Anonym sa...

oj glömde skriva att det var i från mig Therese :)