12 mars 2009

Snart är det helg!!!

Vad härligt med fredag imorgon. Då ska vi till BVC och mäta, väga och dessvärre även för Elliots del vaccineras. Hoppas det går lika bra denna gången som förra och att han även slipper feber. Ska bli intressant vad lillemannen väger nu. Ska nog stanna till lite på öppna förskolan också när jag ändå är där borta. Det var länge sedan och jag skulle vilja göra ett gipsavtryck till. Sen blir det nog en runda runt Ingelstorp. Emma om du läser är du välkommen att hänga på imorgon vid typ halv ett.

Idag bytte jag hans nya overall. Jag var lite övermodig och köpte en polarn och pyret i stl 74 tydligen var de väldigt stora i storlekarna. Fin blev han i alla fall lillemannen. Nu kan det väl bli lite varmare så man slipper kränga på en massa extra kläder under.

Idag var vi hemma på förmiddagen och hade det gutt. Jonas var egentligen lite krasslig men var tvungen att åka in på förmiddagen. På eftermiddagen kom Jonas hem och var väldigt trött och hade ont i halsen. Vi lämnade sjuklingen hemma och stack in till stan en runda. Vi fick lite gjort jag hittade även en kofta som jag ska ha på måndag när jag ska på intervju. Vad spännande hoppas det kommer att gå bra. Det är så svårt att tala bra om sig själv det är väl den där jantelagen som sätter stopp.

Nåväl först ska vi ha helg. Imorgon har vi inget planerat utan vi ska bara umgås hela familjen. Det ska bli mysigt hoppas dock att Jonas är frisk. Jullis kommer på lördag och hälsar på. Det ska bli trevligt för då har man någon som faktiskt är lite intresserad av melodifestivalen. Fast han är faktiskt väldigt uttålig min man som har kollat så många gånger ändå tror det är i en vanlig och så andra chansen. På söndag kommer Jonas kusin med familj och hälsar på. De var i Thailand när Elliot döptes så de ville uppvakta lite i efterhand vilket alltid är trevligt. Sen ska vi på Bo Kaspers Orkester på söndag kväll. Innan dess ska vi väl hinna med liten vända på stan och det vanliga. Sen kommer ju Thailandsresenärerna hem på söndag kväll men det blir väl att vi träffas på måndag kan jag tänka mig. Undrar om de vill att vi hämta thai mat då? Man brukar vilja ha kött, potatis och sås.

Såg din kommentar Ulle på bloggen och mamma och jag håller med han har vissa drag från sin morfar, hihi.

/Anne

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej Anne! tyvärr kan jag inte imorgon. ska till Thessan och Kevin. men det hade varit trevligt att träffas snart! får försöka passa in en tid nästa vecka! ha en skön helg! kram till dej o lille mannen=)

Anonym sa...

Vad är det för intervju du ska på, det låter spännande?