09 mars 2009

Lillemannen vaknade men somnade om

Ja då var man uppe för lillemannen vaknade. Denna gången så provade jag att inte ge honom mat igen utan bara ta upp honom och lugna honom och sen lade jag ned honom och satt igång speldosan. Helt otroligt han somnade direkt. Han var väldigt varm så det var nog lite för bra med det tjocka täcket.

Idag har vi inte gjort så jättemycket. Jag var väldigt trött idag på förmiddagen så vi vilade en hel del. I eftermiddag provad Elliot lite potatis för andra gången. Det var fortfarande inte gott och han klöktes stackarn men han gillade lite efterrätt i form av katrinplommonpure. Något ska man väl ha som belöning när man tvingas prova massa konstig mat. Vi får ge det en vecka sen är det säkert inga problem med potatis. Gröt äter han mer eller mindre varje kväll och det går jättebra. Han är ett matvrak säger jag bara. Vi har även börjat ersätta lite amning med ersättning istället för att se om han kan ta flaskan och inte ska vara helt beroende av mig och det går jättebra som synes på bilderna. Han äter tom själv. Det är skönt att det går bra med övergången till vanlig mat. Nu är han ju fem månader och vi tyckte det kan vara lagom att börja introducera vanlig mat. Börjar med potatis sen får vi se vad det blir för kulinariskt som serveras.

I eftermiddag gick vi en lång runda ända bort till travet och tillbaka över den nya bron. Det var helt underbart väder. Verkligen vår i luften. Igår när vi var hos mamma och pappa snöade det ordentligt och det var inget vidare väder men ju närmre Kalmar man kom desto mindre snö och så regnade det istället. Skönt för nu känner jag mig färdig med vintern och vill ha vår!!!

Imorgon ska vi in till stan har insett att Elliot behöver lite vårkläder. Hoppas vi hittar något bra.

Nu ska jag nog försöka gå och lägga mig. Eftersom vi vilade så mycket på förmiddagen så känner man sig inte lika trött. Jag kan inte skylla på att jag druckit cappucino för det var vid fem det så det koffeinet borde vara ute ur kroppen.

Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: