19 mars 2009

Snart helg gutt

Vilka fina bilder det blir med min nya telefon. Man ser det när man kollar på bilderna jag skickat till bloggen. Jag är himla nöjd. Jonas som tjatat på mig att byta telefon länge nu ångrar man att man inte gjort det tidigare.

I dag har vi varit i stan. Vi åkte bussen in vid elva. Typiskt var bussen innan mkt försenad så den gick precis när jag gick uppför sista backen. Nåväl jag hade ingen brådska så det gjorde inget. Väl inne i stan skulle jag till styrelsemötet och föra fram vår fackklubbs talan om omorganisationen. Man känner ju alla men det var väldigt nervös för detta var ju inget ämne man diskuterat med dem tidigare. Men nu är det gjort och vi fick en del sagt.

Efter mötet hämtade jag blommorna jag köpt på Lindéns och så köpte jag lite till. Det måste ju vara fint till helgen och jag säger bara finns det en anledning till att köpa snittblommor så tar jag den för jag tycker att det är det vackraste som finns att ha i ens hem. Efter det så gick jag till jobbet. Elliot skulle ha mat och jag skulle hämta lite grejor. Det tar ju alltid längre tid än man tror så vi kom inte därifrån förren kvart i fyra. Men det är alltid trevligt att snacka lite med sina arbetskompisar. Elliot var på strålande humör som vanligt och visade upp sin nya färdighet att "prutta" med munnen så det kommer spott. Väldigt mysigt ;-). Han tycker det är så kul.

Nåväl jag bytte om och så började vi gå hemåt till Smedby. Passade på att ta motionen samtidigt som vi skulle hem så jag gick till Erik Dahlbergs väg via bakvägen och så gick jag förib Scandic. Vilken tur jag hade när jag skulle korsa Erik Dahlbergs väg då kom bussen till Smedby så vi hoppade på och så åkte vi till företagsvägen och genade genom skogen hem. Det var perfekt. Men aj vad hungrig jag var när vi kom hem men det var en viss liten man också. Så det fick bli att ge Elliot gröt innan jag vräkte i mig fil och knäcke. Jag orkade inte ens laga någon mat.

I kväll var jag även på mitt andra spinningpass. Det var jättekul men det var jobbigt. Körde ett endurance pass och det ska ju vara lägre intensitet och det var det. Nackdelen är dock att passet är bara sittande och det var jobbigt för rumpan och ryggen. Jag fattar inte nu att jag körde två sådana pass i vecka innan jag "tog ledigt" för graviditeten. Nu får man jobba på så man kommer i samma fysiska form.

Pratade lite med Sara också. Hon är också spinninginstruktör och även simlärare. Fick veta att hon ska ha babysimmet för Elliot. Det ska bli så himla kul.

Nehe nu ska jag kolla lite på Åhlborg mot Man City. Coolt nu blev det staff. Måste koncertrera mig på det.

Godnatt!

/Anne

Inga kommentarer: